lördag 28 maj 2011

Här har vi hemligheter

Det är väl nu säkert att tala om att jag inte kommer vara hemma ikväll heller eftersom jag ska iväg och fira en kollega som fyllde år nyligen. Nu på förmiddagen har hon fått studsa runt på en häst tillsammans med några av mina andra kollegor, men jag bestämde mig för att hoppa över ridningen och istället spara min energi till kvällen. Men jag tänker inte berätta vad vi ska göra för jag vet inte hur mycket hon fått reda på.

Så istället för att avslöja några statshemligheter så ska jag strax åka in till stan för att ta en sväng förbi Systembolaget och sedan handla lite. Bland annat hade jag tänkt köpa lite Yes diskmedel eftersom jag hört att det är det bästa diskmedlet när man gör såpbubblor och jag hade tänkt vara så frikostig att jag tar med en flaska till jobbet så att barnen kan få ha lite skoj. Jag har även övertalat min bror att leta fram all ståltråd han kan hitta.

Vi blåste såpbubblor ute på gården i går förmiddag men det var med diskmedel som alls inte var något bra och i brist på ståltråd eller annat bra material, fick jag böja till lite formar av piprensare. Det går så klart, men efter ett tag blir formarna saggiga och äckliga och det blir inga bra bubblor ens i början. Men barnen hade roligt och när alla såpbubblorna spruckit i vattenpölarna så var det roligt att sparka i vattnet och göra skum.

Jag vill inte ens tänka på vad en hälsoinspektör eller Miljöpartist skulle tycka om att vi till sist hade lyckats släppa ut ungefär en kvarts flaska diskmedel över gården, men om ni lovar att inte berätta så tänker inte jag göra det heller. Eftersom barnen hade så himla skoj så tänkte jag att de skulle få göra om det, kanske på en dag när det inte är stora vattenpölar överallt och inget skum bildas. Det man inte ser har man inte ont av som mamma brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar