söndag 29 maj 2011

Överlevare

Jag har överlevt helgen trots att den bjudit på mer aktion än vila. Fredag kväll var det ju middag för att avtacka en kollega som går i pension snart (vilket jag redan skrivit om) och gårdagskvällen bjöd på födelsedagsfirande för en annan kollega. Det blev grillning och trevligt sällskap ända fram till ett på natten när vi tog farväl och alla åkte hem till sitt. Efter nio timmars välbehövlig sömn släpade jag mig upp för ännu en fullspäckad dag.

Min bror och jag åkte hem till mamma eftersom det är Mors Dag, vi åt middag, kollade på en film och fikade innan vi tog en sväg förbi matbutiken så att jag kunde inhandla lite smått och gott för att överleva de närmaste veckorna innan det blir dags för ännu en tur till affären. Nu tänker jag ta det väldigt lugnt resten av dagen och gå och lägga mig tidigt eftersom jag börjar redan klockan sex imorgon bitti.

Som tur är så slutar jag tidigt, redan vid elva får jag gå hem och det tänker jag göra också. Måste få ett par timmars sömn innan det är dags att återvända till jobbet för ett kvällsmöte då vi även hade tänkt ta avsked av vår chef som snart slutar hos oss. Sedan jobbar jag bara tisdag och onsdag innan det är dags för en ledig dag på torsdag och en kompdag på fredag då jag tänkt klippa mig. Ska bli skönt med långhelg kan ni tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar