torsdag 26 maj 2011

Nyttig dag

Har jag tagit en långpromenad? Nej. Har jag tränat? Nej. Har jag ätit en nyttig middag? Nej. Så nu kanske ni undrar vad fan jag har gjort som har varit så nyttigt att jag måste tala om detta för er. För det första, jag behöver inte alls tala om det för er, jag ville bara tala om hur duktig jag varit. Idag har jag sovit en stund efter jobbet, jag har betalat mina räkningar, jag har diskdefragmenterat min hårddisk och uppdaterat mitt krånglande grafikkort.

På det stora hela så känner jag att jag gjort en insats och jag tänker fortsätta vara duktig genom att laga middag och fortsätta arbeta på den duk som jag lovat göra åt min systers svärmor. Jag har gjort klart ena änden och är halvvägs klar med den andra änden, så förhoppningsvis blir jag klar innan helgen. Sedan fortsätter mina beställningsarbeten, näst på listan står två tavlor åt tidigare nämnda svärmoder och tre till min syster. Det är riktigt roligt att ha börjat brodera igen, även om det är lite pensionärsvarning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar