lördag 28 maj 2011

Upprepningar

För två år sedan fyllde jag i listan här nedan och jag kände att det nu var dgas att fylla i den igen för att se om några av svaren ändrats. Att jag dessutom är besatt av listor har absolut ingenting med saken att göra.

Vad blir ditt namn baklänges?
Då: Enna

Nu: Samma som ovan

Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?
Då: Aldrig i vuxen ålder, ett par veckor som nyfödd
Nu: Var inlagd ett dygn i februari förra året

Platt eller lockigt hår?
Då: Det lockar sig när det är kort, spikrakt när det är långt
Nu: Samma som ovan

Är du kär i någon?
Då: Nja, ja, kanske...
Nu: Nej

Vad gör du när det regnar?
Då: Gömmer mig inomhus
Nu: Samma som ovan

Har du en dröm som gått i uppfyllelse?
Då: Inte som jag kan komma på
Nu: Samma som ovan

Vad har du som startsida på Internet?
Då: Clean Black Slate
Nu: Samma som ovan

Vem ringde du senast?
Då: Mamma
Nu: Gerd på expeditionen

Tycker du att sengångare är söta?
Då: På avstånd kanske
Nu: Samma som ovan

Har du haft vattkoppor?
Då: Ja, när jag var sisådär fem, sex år
Nu: Samma som ovan

Vilken mobilsignal?
Då: En som fanns på mobilen
Nu: Samma som ovan

Första sporten du gick på?
Då: Ingen aning

Nu: Samma som ovan

Vad längtar du mest till just nu?
Då: Semester och Spanien-ress
Nu: Sommaren

Hur gammal har du tänkt bli?
Då: Så gammal att jag fortfarande kan klara mig själv
Nu: Samma som ovan

Kan du gå ner i spagat?
Då: Varför skulle jag vilja det? Det gör ju ont!

Nu: Samma som ovan

Vad är du mest rädd för i hela världen?
Då: Yxmördare i garderoben
Nu: Samma som ovan

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
Då: Alltid
Nu: Samma som ovan

Röd, grön, blå eller gul mjölk?
Då: Jag kan inte dricka mjölk
Nu: Samma som ovan

Vad har du för färg på ditt påslakan?
Då: Gula
Nu: Röda

Sommar eller snö?
Då: Sommar
Nu: Samma som ovan

Tänt eller släckt när du ska sova?
Då: Släckt, men dagljus går bra
Nu: Samma som ovan

Godaste drickan till frukost?
Då: Apelsin- och ananasjuice

Nu: Samma som ovan

Vem kramade du senast?
Då: Ett av barnen på jobbet

Nu: Anneli när jag sa hej då efter hennes avslutningsfest

Duscha eller bada?
Då: Duscha!

Nu: Samma som ovan

Kan du ditt mobilnr utantill?
Då: Ja, oftast
Nu: Samma som ovan

Vad var det senaste som fick dej att skratta?
Då: Min syster på telefonen igår kväll
Nu: Anneli när hon höll sitt tacktal till alla oss som kom på hennes fest

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Då: Runt 7-8 stcken kanske
Nu: Samma som ovan

Vilken svordom använder du mest?
Då: Fan
Nu: Samma som ovan, jag säger också fitthora när jag blir riktigt skitförbannad

Äger du en Ipod?
Då: Nej
Nu: Ja

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Då: Det varierar men oftast 7.00

Nu: Samma som ovan

Hur många resväskor äger du?
Då: Ingen, vilket lär bli ett problem till sommaren
Nu: En

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Då: Nej, inte ens när det är varmt
Nu: Samma som ovan

Var köper du dina matvaror ifrån?
Då: Willy's, ibland Ica Maxi
Nu: Ica Maxi

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Då: Ta den, definitivt

Nu: Samma som ovan

Vilken var den senaste filmen du såg?
Då: Twilight på DVD (halva, sedan stod jag inte ut), X-Men Origins på bio
Nu: The Cowboys med John Wayne

Har någon av dina vänner barn?
Då: Ja, flera stycken
Nu: Samma som ovan

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Då: En semesterresa till hela familjen
Nu: Bostadsrätt

Har någon någonsin kallat dig lat?
Då: Ja
Nu: Samma som ovan

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Då: Nej
Nu: Samma som ovan

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Då: Jag har all min musik på datorn, så ingen
Nu: Samma som ovan

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Då: Chokladmjölk... men jag kan inte dricka den tyvärr
Nu: Samma som ovan

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Då: Nej
Nu: Inte en hemlughet men något väldigt personligt

När var senast någon stötte på dig?
Då: Några dagar sedan
Nu: Några veckor sedan

Vad åt du till middag?
Då: Baconlindad kycklingfilé med Gouda ost
Nu: Kycklingspett med tzatziki och friterade potatisskivor

Använder du huvtröjor?
Då: Ibland

Nu: Aldrig

Kan du vissla?
Då: Nej

Nu: Samma som ovan

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Då: Nej
Nu: Samma som ovan

Vem var den senaste som ringde dig?
Då: Min syster
Nu: Mamma

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Då: Berg- och dalbanan
Nu: Samma som ovan

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Då: Ja, och jag vill veta vad de säger!
Nu: Samma som ovan

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
Då: 0520
Nu: Samma som ovan

Tittade du på tecknat när du var liten?
Då: Ja
Nu: Samma som ovan

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Då: Relativt stort
Nu: Samma som ovan

Hur många syskon har du?
Då: Två
Nu: Samma som ovan

Är du blyg inför det motsatta könet?
Då: Jag har slutat vara blyg
Nu: Samma som ovan

Vilken film kan du alla replikerna till?
Då: Det våras för Robin Hood - Robin Hood: Men in Tights
Nu: Samma som ovan

Äger du några band-t-shirts?
Då: Nej
Nu. Samma som ovan

När flög du senast?
Då: 1993
Nu: Samma som ovan, men förhoppningsvis reser jag till USA i början av nästa år

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Då: Fyra, men det är ett runt bord så det får plats fem, sex om man bara kämpar
Nu: Samma som ovan

Läser du för skojs skull?
Då: Ja, men inte så mycket som jag vill
Nu: Det är väldigt sällan

Pratar du några andra språk?
Då: Engelska
Nu: Samma som ovan

Diskar du din egen disk?
Då: Jag har diskmaskin
Nu: Ja, tyvärr, eftersom min diskmaskin har gått sönder

Har du gråtit offentligt?
Då: Jag tror det
Nu: Ja

Har du en stationär dator eller en laptop?
Då: Stationär, men jag vill ha en laptop
Nu: Båda

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Då: Ja, men det är inte alltid det fastnar
Nu: Samma som ovan

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Då: Gärna en tatuering
Nu: Kanske

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Då: Om han vill det
Nu: Ja

Kan du kasta macka?
Då: Inte vidare bra
Nu: Samma som ovan

Vem har du med på bio?
Då: Kompisen eller brorsan
Nu: Min syster

Vad har du för väder?
Då: Grått och trist
Nu: Molnigt och med störtskurar ibland

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Då: Jag gick Hotell- och Restaurang, så... Kökslära
Nu: Samma som ovan... och matematik

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Då: Humor
Nu: Samma som ovan

När sov du senast på golvet?
Då: Några månader sedan, nickade till när jag somnade ett av barnen på jobbet
Nu: Det var nog den där gången jag skrev om här ovan

Vilken är din favoritdrink?
Då: Rosa Pantern

Nu: Samma som ovan

Gillar du din boendesituation?
Då: Älskar
Nu: Samma som ovan

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Då: Helst sju, oftast sex, fyra funkar i ett par dagar
Nu: Minst sju timmar på natten, plus två till fyra timmar på dagen

Äter du frukost dagligen?
Då: De dagar jag börjar jobba innan frukost serveras på jobbet
Nu: Samma som ovan

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Då: Nej, det är sällan
Nu: Samma som ovan

Vilken är din favoritfrukt?
Då: Kiwi
Nu: Apelsin

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
Då: 28
Nu: 30

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Då: Nja, lite språkpolis kan jag vara ibland
Nu: Samma som ovan

Tror du på liv på andra planeter?
Då: Ja, det verkar ju bara logiskt med tanke på hur stort universum är
Nu: Samma som ovan

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Då: Jag minns inte
Nu: Ett av barnen på jobbet

Tror du att Gud är en man eller kvinna?
Då: Jag tror inte på Gud alls
Nu: Samma som ovan

Vad var det senaste du åt?
Då: Gårdagens middag [se ovan]
Nu: En bit chocklad alldeles nyss

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Då: Beror väl lite på personen, men jag umgås mest med personer av samma kön
Nu: Samma som ovan

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Då: De funderade på att döpa mig till Anders men jag var en flicka, och mormor har Anne i sitt mellannamn
Nu: Samma som ovan

Gillar du senap?
Då: Nej
Nu: Ja, i små mängder

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Då: Antagligen inte
Nu: Nej

Har du någonsin köpt något från ebay?
Då: Nej
Nu: Samma som ovan

Skulle du säga att du är trendig?
Då: Tja, emellanåt kanske
Nu: Samma som ovan

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Då: Artigt tacka nej
Nu: Samma som ovan

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Då: Han Solo
Nu: Samma som ovan

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Då: Ja, jag blir superirriterad
Nu: Samma som ovan

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Då: Säkerligen flera men senast var det Deathly Hollows eftersom halva rollistan dog
Nu: Hunger Games-trilogin fick mig att gråta flera gånger

Tycker du att du är attraktiv?
Då: Ibland kanske
Nu: Samma som ovan

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Då: Nej, men ibland kan jag bli illamående för att jag har så mycket kött i magen
Nu: Nej

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Då: Antagligen Anders [se ovan]
Nu: Samma som ovan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar