lördag 14 maj 2011

Ut med det gamla, in med det nya

Dagens utflykt för att skaffa mat och kattsand, blev även en shoppingtur och jag har nu lite nya kläder och skor. Mina älskade svarta ballerinaskor som jag haft i två år och som nu bokstavligt talat börjat falla sönder i sömmarna, de har gått till sin sista vila i en sopcontainer. I hallen står ett par sprillans nya grå ballerinaskor, de allra mjukaste och skönaste skor jag någonsin haft i min ägo. Jag saknar mina gamla skor, men de har åtminstone fått en värdig efterträdare.

Jag hoppas på en underbar vår och sommar med gott om tillfälle att använda mina nya favoriter. Dagens regnskur som nu hållit på i några timmar, är förhoppningsvis inte ett tecken på att det vackra väder vi fått njuta av ett par veckor är över. Lite regn kan ju aldrig skada, men jag tycker inte om att det är så kallt och blåsigt. Värmen och solen får gärna komma tillbaka tills imorgon. Efter den långa vintern är vi verkligen värda det vackra vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar