torsdag 23 april 2009

Färdigläst

Nu när jag läst klart hela serien om prisjägaren och klantskallen Stephanie Plum, samt alla böckerna som utspelar sig mellan böckerna i huvudserien, så har jag ingenting nytt att läsa. Eller, nej, det är inte riktigt sant. Jag har två nya böcker som jag ännu inte öppnat men ingen av dem intresserar mig för tillfället. Så istället har jag i min oändliga barnslighet börjat läsa om Harry Potter-böckerna från början igen.

Jag ska erkänna att de första böckerna i serien känns som att de passar barn bättre, men så är ju också huvudrollsinnehavaren en elvaårig pojke i den första boken. Men det blir bättre, och mörkare, för varje ny bok och varje nytt år som böckerna utspelar sig under. I den sista boken är Harry och hans vänner sjutton, vilket fortfarande är ungt men vad tusan liksom. Om man bortser från åldern är det helt rätt genre för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar