torsdag 2 april 2009

På vår balkong

Nu njuter vi av våren här hemma, jag och katterna. Idag var vi ute på balkongen en stund för att njuta av solen, även om solen inte riktigt nått fram till min balkong riktigt än. Men den lär komma under den närmaste timman. Då går vi ut igen. Nu när vi var ute tog jag med mig en filt och lite godis till katterna. Jag köpte det sist jag var i affären, något slags köttgodis Lickin's från Purina och Cat-Stick mini från Vitakraft.

Nu kan man säkert tycka vad man vill om näringsvärdet i sådant här godis, men det ska jag säga att det skiter jag heligt i och jag vill inte höra några kommentarer (du vet vem du är). Det finns en anledning till varför det heter godis, det är något man unnar sig, och även en katt ska väl få unna sig ibland. När jag bjuder mina katter på något gott får de godis, eller räkor, tonfisk eller kanske en liten bit kokt torsk som de älskar.
Fast just med godis så är det bara Bast som vill ha det. Knasen vände bokstavligt talat i dörren och sprang in när jag la lite godis framför honom och Chai puttade runt sitt med nosen och slickade på det. De kycklingformade små mumsbitarna Lickin's är det bara Bast som äter. Chai försökte sig även på en Cat-Stcik men slickade mest på den innan det blev Basts tur att försöka och hon mumsade i sig den på mindre än två minuter.

Hon såg väldigt nöjd ut när hon hade glufsat i sig den den kalkon- och lammsmakande godsaken. Jag filmade henne med kameran medan hon åt, men tyvärr så funkade det inte riktigt som det skulle när jag lade över filmen på datorn. Klippet finns där men skärmen är helt svart. Däremot så kom jag på att jag kan spela in med ljud så man hör hennes knaprande. Tråkigt att det inte blev något, men bilder tog jag i alla fall.
Chai var mer intresserad av att gå runt och titta och lyssna på allt. Det måste vara spännande för dem att bo här. Det är alltid en massa människor i rörelse nere på gården och bilarna susar förbi nere på vägen. Så var det sannerligen inte där vi bodde sist. Där fanns det knappt några barn som lekte ute på gården eller mellan husen, och någon trafik att tala om var det inte heller - om man nu inte räknar tågtrafiken som gick förbi utanför sovrumsfönstret men det var kanske en gång i timman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar