måndag 6 april 2009

Skicka vidare

Nyligen läste jag ett inlägg i en blogg som jag följer här på Blogger, om World MS Day den 27 maj. Går man in på deras hemsida kan man registrera sig för att visa sitt stöd, vilket jag också gjort. Både organisationer och privatpersoner kan registrera sig, och man kan även om man vill donera pengar som ska gå till forskning om MS, dess orsaker, hur man kan förhindra att andra drabbas och bota oss redan sjuka.

I år är det första året som vi med MS har den här dagen, World MS Day, och den kommer infalla årligen på den sista onsdagen i maj. Jag tycker det är självklart att det ska finnas en dag även för oss, för att sprida information om sjukdomen. Det finns fortfarande många missuppfattningar om vad den här sjukdomen innebär, men också mycket oförståelse eftersom det sällan syns att man är sjuk eller hur man mår.

Därför tänker jag vara med och sprida ordet redan nu och hoppas att andra gör detsamma, så att så många som möjligt får veta att den här dagen finns och att de lär sig lite om sjukdomen i sig. Man kan aldrig förstå till 100% men man kan försöka förstå lite i alla fall. Om vi kan veta allt som finns att veta om hjärt- och kärlsjukdomar och cancer, så kan vi nog lära oss lite om MS också och sprida det vidare till andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar