tisdag 7 april 2009

Jag har blivit VVT:are igen

Det här är verkligen skitläskigt och ångestframkallande och jag skyller allting på Maalin. Jag svor dyrt och heligt på att jag aldrig någonsin skulle återvända till VVT, det spelade ingen roll hur mycket jag saknade mina älskade karaktärer eller de få människor jag faktiskt tyckte om att spela med. Det fanns inte en chans i helvete att jag skulle tillbaka till det där djävulska stället med alla demoner från förr.

Och nu sitter jag här, med en anmäld karaktär och en bakgrund redan skriven - och nu undrar ni vad tusan jag pratar om. VVT är alltså ett online rollspel baserat på Robert Jordans serie Wheel of Time, fast på svenska då så jag antar det ska vara baserat på Sagan om Drakens Återkomst. Men i alla fall... Jag lämnade siten för två år sedan och nu är jag alltså tillbaka efetr att Maalin frågat (=tjatat!) om att jag ska komma tillbaka.

Den här gången tänker jag bara spela, inte blanda mig in i politiken. Jag tänker ha min karaktär och inte bry mig om något annat, bara vara där för att spela spelet och ha roligt. Maalin bestämde sig för att locka mig lite genom att erbjuda en egen karaktär att spela med och vi har tillbringat kvällen med att planera deras bakgrundshistoria. Det är den här delen jag gillar bäst med att rollspela, att skapa en levande karaktär.

1 kommentar: