måndag 13 april 2009

Jag måste bli bättrre...

... på att ta mina mediciner. Nu har jag glömt ta min bromsmedicin sedan i onsdags och har totalt struntat i att ta det lilla pillret som ska hålla mig vaken eftersom jag känt att det inte behövts nu under helgen. Bromsen finns det inga ursäkter för att inte ta, det är bara ren glömska sm gör att jag kommer på det först när jag gått och lagt mig på kvällen, alltför utmattad för att orka gå upp igen och injicera mig.

Det gör ju inte saken bättre att jag har den här vidriga förkylningen som gör att mina dagar känns lite luddiga för tillfället. Jag hostar och snörvlar och mår alls inget bra. Jag som aldrig brukade vara sjuk på våren oh sommaren förr. Jag hoppas det snart ska gå över så att jag slipper gå runt och vara sjuk och småförkyld i flera månader. Det finns verkligen inget värre än att vara förkyld, inte ens magsjuka är lika hemskt.

1 kommentar:

  1. Det finns ju en mobiltjänst där man blir påmind när man ska ta bromsen. Det kanske skulle vara något för dig? Hoppas du snart mår bättre!

    SvaraRadera