torsdag 23 april 2009

Lejonet Christian



Idag grät jag och jag är inte den som gråter i första taget, men jag snubblade över en video om lejonet Christian och efter att ha läst historien och sett videoklippet så sprutade tårarna. Tänk vad så lite kan göra, jag vet inte ens varför jag grät men jag känner hur det nyper över näsryggen igen och det bränner bakom ögonlocken bara jag tänker på det. Så här ska all kärlek vara, precis så här villkorslös.

När jag läste om Christian fick jag veta att han köptes 1969, av John Rendall och Ace Bourke, i varuhuset Harrods i London. Efter ett år hade den lilla ungen växt sig alldeles för stor för deras lägenhet och de hade inget annat val än att försöka återintroducera Christian i det vilda. De tog honom till Afrika och släppte honom fri. Ett år senare återvände de för att besöka lejonet men fick veta att han antagligen inte skulle känna igen dem...

SE DEN!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du har länkat till mig! Jag tycker du skriver bra. Själv tyckte jag att min blogg såg tråkig ut med så lite bilder, men nu ser jag att jag har fel. En blogg ska vara TRÅKIG! :)

    SvaraRadera
  2. Har sett videoklippet tidigare, helt otroligt...såå mäktigt!

    SvaraRadera