torsdag 2 april 2009

Lätt packning är för veklingar!

Nu har jag packat allting jag behöver ta med mig imorgon när jag ska åka ner till Göteborg. Bagen är fullproppad med kläder och jag har tagit fram kläder att ha på mig när jag kommer ner, samt stoppat ner allt jag behöver i necessären så att det bara är att borsta håret och tänderna imorgon och sedan packa ner den i väskan också. Vetefan hur allting ska få plats men på något sätt ska det väl gå - om jag bara kan låna en handduk.

Just nu så skulle medtagandet av en handduk totalt förstöra min packning. Det finns helt enkelt ingen mer plats förutom en liten bit högst upp där necessären och en bok ska få ligga. Dessutom har jag packat med en omgång bromsmedicin så på lördag kommer brorsan och Kaj få höra lite kreativt svärande från min sida eftersom det då är dags att ta en injektion i låret och jag HATAR verkligen att ta i låret för det gör så jävla ont.

Dessutom ska jag ha med migmin vakenhetsreglerande medicin, mp3-spealren, batterier till den, mobiltelefonen och mobilladdaren. Handväskan ska med också får jag se om jag ska ta både gympadojorna och de svarta stövlarna - eftersom jag inte vet vad vi ska göra men stövlarna är snyggare att ha om vi ska gå ut, och gympadojorna är bekvämare att ha på sig om vi till exempel ska ta en sväng i Nordstan och shoppa lite.

Dessutom så ska vi ju tydligen iväg och titta på mororcyklar i Västra Frölunda - och vad ska jag ha för jacka? Och är det kallt nere i Göteborg så jag måste ta med mössa och vatar eller kan jag lämna dem hemma? Och ska jag ta med mig två böcker om jag skulle hinna läsa klart den första? Och jag kom väl ihåg att ta med mig Alvedon så att jag inte får frossa av bromsen på lördag kväll? Och ska jag kanske ta med en handduk i alla fall?

Nä, nu orkar jag inte med alla de här frågorna något mer. Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det fredag och fy fan vad skönt! Har utvecklingssamtal med en förälder på eftermiddagen, mitt sista för i vår. Sedan får jag se hur det blir med avslutningssamtalen för de två av mina ansvarsbarn som kommer börja i förskoleklass till hösten. Herregud! Nu börjar det kännas i hjärtetrakten att de snart kommer sluta hos oss.

1 kommentar: