söndag 5 april 2009

Inspirationskälla

Nu har jag äntligen fått upp gardiner i alla fönster efter fönsterputsningen tidigare i veckan. Nu börjar det se riktigt presentabelt ut härhemma, vilket väl är för väl med tanke på att Maalin ska komma hit på torsdag. Dessutom har jag fått upp de jättefina tavlorna jag fick i julklapp av mormor och morfar och som de köpte i Frankrike. Bättre sent än aldrig, eller hur? De passar bra i mitt kontor och är väldigt tjusiga att se på.


Jag tror jag har hittat inspirationen till en liten make-over av min hall/kontor nu. Jag börjar bli trött på allt det vita på väggarna. Mattan i entréhallen kommer fort få ligga kvar, den går så vackert i blått och grått - och den blå hallmöbeln med det väggfasta bordet och spegeln ska också få vara kvar. Men något måste göras åt väggarna.


Nu ska det erkännas att hallen/kontoret antagligen har de snyggaste tapeterna i min lägenhet, spräckligt blekgrå, men ändå inget att hurra för. Ska försöka få tillåtelse att måla eller tapetsera om. Har även tankar på att låta tapeterna vara som de är, och istället måla om garderobsdörrarna, kanske blågrå marmorering och nya handtag på dörrarna.


Jag får se hur jag gör. Någon gång inom en snar framtid ska jag i alla fall göra om sovrummet. Vill ha mörkare väggar, inget mer blekt gult. Det ska vara något lite mustigare som passar resten av möblemanget. Har en jättefin säng i mörkt trä och svart smide, och sängbord i samma mörka trä med snygga inlägg i skivan. Dessutom har jag ju en lampa i guldskimrande tyg och då är blekgula väggar bara så fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar