söndag 26 april 2009

Nya kläder!

Okej, jag vet att någon gång i den här bloggens början, så lovade jag att inte skriva om kläder jag köpt - och det ska jag inte göra heller. Däremot tänker jag tala om att jag behöver en ny snygg vårjacka, något som jag inte ska ha på mig på jobbet. Just nu har jag två vårjackor, en röd/vit och en blå och båda två är flera år gamla och eftersom jag har dem på jobbet så ser de också ut därefter med smutsiga små handavtryck.

En dag när jag kom hem, precis efter att jag börjat ha min blå jacka på mig på jobbet, så inser jag att jag har ett vitt handavtryck på rumpan. Tydligen tyckte ett av barnen att det skulle vara roligt att damma ner handen med kritdamm från vår griffeltavla ute på husväggen, och sedan lämna ett avtryck på frökens bakdel. Vilket väl hade varit okej om jag inte tagit en tur in till stan direkt efter jobbet den dagen.

Så nu är tanken att den blå jackan ska få hänga kvar på jobbet, och att jag ska ge mig ut och shoppa efter en ny jacka. Tyvärr så avskyr jag att shoppa när jag letar efter något särskilt. Går man in i en butik och letar efter en jacka så hittar man aldrig någon. Går man däremot in i en butik bara för att titta eller för att man följer med en vän in, så tro fan att man kommer ut ur butiken med en kasse full med nya kläder.

2 kommentarer:

  1. Du har i alla fall inga flashiga bilder på jackan. :) Jag har också köpt en jacka idag. Jag kommer *inte* att lägga upp den på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Vilka goa ungar! Tänk vad de måste tyckte det var kul :-)

    Hoppas du hittade en fin jacka utan handavtryck på rumpan.
    Må så gott!

    SvaraRadera