onsdag 1 april 2009

Sätt färg på tillvaron

Just nu känns min blogg lite tråkig tycker jag. Det är bara en massa texy och inga skojiga bilder. Eller jo, en del bilder har det ju blivit men det är kanske vart tionde inlägg eller så och kunde definitivt vara fler. Fast i ärlighetens namn har jag inte så mycket bilder eftersom jag har en sådan skräpig kamera. Vill köpa en ny av nyare modell. Den jag har är inte mer än två år gammal men det är en äldre klumpigare modell.
Det här är den kamera jag har nu, en HP Photosmart M425, och den är rent ut sagt skit. Inte bara är den tung och klumpig, bildkvaliteten är inget vidare heller. Den fungerar utmärkt i dagsljus men i vilket annat ljus som helst är den skit, vilka inställningar man än använder. Den har inspelningsfunktion så man kan ta filmsnuttar men filmen blir grynig och till och med sämre på kvällen än bilderna blir.
Jag skulle vilja ha något mindre och mer slimmat så därför kollar jag nu på Sibas hemsida om de har något som faller mig i smaken. Tyvärr så vet jag inte så fruktansvärt mycket om just kameror så vid inköp ska min bror få följa med och tala om vad han tycker. Det jag vet är att den inte får kosta skjortan och att den ska vara i någon kul färg. Silver är visserligen snyggt, men det slår inte en som är mörkt blodröd.
En Nikon L20 kostar nästan 1400:- så det är inte säkert att det blir en sådan, men jag gillar verkligen färgen. Sedan är det möjligt att den är lika tung som den jag redan har och jag vill helst ha en mindre och tunnare. Funderar på om en Canon PowerShot A470 är mer min grej. Inte så dyr, finns i silver/blått och silver/rött och ser rätt så trevlig ut. Fast det är så klart svårt att bedöma enbart utifrån en bild så här.

Nästa helg får det bli en tripp ut till Överby så att jag kan titta in på Siba och se vad mer de har i sortimentet. Det finns säkert andra butiker att gå till också som säljer hemelektronik, men jag tror jag håller mig det den jag känner till. Skulle ju kunna gå till ElGiganten och jämföra priser och så men jag totalvägrar att gå in och köpa något där. Jag kan gå in om jag är med någon annan som ska dit men inte annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar