tisdag 14 april 2009

Mat är gott, jättegott

Betongen i höfterna försvann inte för att jag la mig ner en stund. Om något så blev det värre av att ligga på sidan och läsa en stund. Ja, okej, det kanske var mer än en stund, det kanske var en och en halv timma, men nu ska vi inte vara petiga tycker jag. Jag är i alla fall mycket piggare nu än innan och jag behövde inte ens ta en tupplur för att piggna till. Snacka om framsteg sedan för bara någon månad sedan.

Det börjar kännas som att det är jag som kontrollerar mitt liv igen, och inte den här tröttheten. Nu är det Anne som sitter vid spakarna och då ska det minsann bli andra bullar. Åh, bullar! Det önskar jag att jag hade några just nu. Härliga kaneliga kanelbullar! Igår kväll efter att jag gick och lagt mig fick jag ett sådant enormt sug efter att äta kakor och smulpaj att jag fick tvinga mig själv att stanna kvar i sängen.

Det är konstigt med sådana där "cravings" (glömde helt bort vad det heter på svenska). Ett tag åt jag så mycket bacon att jag konstant luktade stekos. Vid ett annat tillfälle var det salt som jag hällde ut i handflatan och slickade i mig. För ett tag sedan var det mayonnäs som stod högst på önskelistan, så högt att jag allvarligt övervägde att äta det med sked direkt ur burken och åt helvete med hur äckligt det varit.

Just nu i denna stund har jag inget på min önskelista vilket jag är glad för. Jag kan bli helt muppig om jag inte får det jag vill ha. Vill jag ha sked efter sked med ljus sirap, då måste jag ha det NU! Men oftast kan jag stoppa mig själv, i alla fall när det gäller något så vidrigt som att skedmata mig själv med sirap eller majonnäs. Behovet av bacon har jag ännu inte lyckats hitta stoppknappen till, inte heller lasange.

Åååh, så gott det är med lasange. Och åååh, så gott det är med bacon. Och åååh, tänk om jag någon gång skulle göra lasange med bacon, bara för att se om det skulle vara gott. Det är definitivt värt att tänka på och medan jag tänker på det ska jag även tänka på andra recept, som kyckling i senapssås. Jag kan tänka på det, men ska jag tillagga det så måste jag ringa min syster först och ta reda på hur man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar