fredag 24 april 2009

Litegrann att äta och litegrann att dricka

Imorse tog jag fram en kycklingfilé ur frysen som jag ska äta till middag senare idag. Problemet är att jag inte har en aning om vad jag ska göra med den än. Så ungefär en gång i halvtimman går jag till kylskåpet, öppnar dörren och tittar på det som finns därinne. Något ska man väl kunna göra, det finns ju både mjölk och ägg, stark grovkornig senap och lite annat smått och gott som man säkert kan få ihop något gott av.

Nu är frågan; ska jag försöka hitta ett recept med liknande ingredienser, eller ska jag ta det lite på ett höft och chansa på att det kommer bli bra? Bara tiden lär utvisa hur det blir och om jag överlever vad det än blir i slutändan så kanske jag lämnar en liten rapport här i bloggen. Blir det riktigt bra kanske jag till och med lägger ut ett litet recept på det hela. Men det får bli senare ikväll som sagt, nu äter jag tonfisk... bara tonfisk.

2 kommentarer:

  1. Tja, du kan ju skära filén i lagom stora, avlånga bitar och dubbelpanera (ägg och ströbröd) och steka bitarna. Lite ris till och en sås på typ creme fraiche och sweet chili att doppa kycklingen i. Eller nåt.

    SvaraRadera
  2. Gubbarna var så goda.... så dom lever jag på än!

    Ha en underbart skön kväll!

    SvaraRadera