onsdag 15 april 2009

Förändringens tid

Våren är förändringens tid, tiden då vi slänger ut det gamla tunga som blivit över från vintern och istället släpper in det ljusa och varma med den nya årstiden. Med det i åtanke har jag nu genomgått en förändring. Ut med det gamla och in med det nya, av med det långa och fram för det korta. Jag var och klippte mig idag och tog äntligen steget att klippa av mitt hår även om jag inte klippte av allt och blev korthårig.

Men det var ett stort nog steg för mig och jag blundade hårt när frisörskan satte saxen i håret på mig och klippte av de första topparna av mitt hår. Allt eftersom håret blev kortare och kortare, så kändes det lättare och lättare, inte bara huvudet utan hela kroppen. Jag kommer nog sakna mitt långa hår men jag var beredd på en förändring och här är den nu. Mitt hår är kort --akitigt, för första gången på åratal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar