torsdag 2 april 2009

Sista-minuten resa

Jag älskar sista-minuten planering! Sista-minuten planering innebär att jag vet exakt (ja, nästan) hur jag kommer må de närmaste dagarna och alltså vad jag kommer orka med. Jag som alltid har velat planera allt långt i förväg har nu blivit mer spontan så när jag får ett erbjudande om en skoj helg och jag känner att jag mår bra och kommer orka, då hoppar jag genast på den idén för vad har jag att förlora liksom.

Förr hade jag nog tänkt att det där kan jag ju göra en annan gång, det behöver inte göras nu. Men numera så vet jag att när erbjudandet kommer nästa gång så kanske jag inte kommer orka. Så nu ska jag till Göteborg i helgen, vilket bestämdes för ungefär en kvart sedan när jag pratade i telefon med min bror. Han ska stanna där nere denna helgen istället för att komma hem och frågade vad jag skulle göra denna helgen.
Men jag hade ju ingenting planerat så då blev jag inbjuden att bo med honom och hans vecko-rumskompis Kaj. Så imorgon eftermiddag bär det iväg med tåget till den stora staden för en helg av... ja, det vetetusan men det ger sig väl. Har lämnat ett meddelande på Tez mobil i alla fall, om att vi kanske kan träffas en stund i helgen. Men sova gör jag hemma hos Kaj för Tez's tältsäng orkar jag verkligen inte med när jag kan få en riktig säng.

1 kommentar:

  1. Ååå, så kul! Göteborg är så himla mysig stad och kan tänka mig arr möra våren där inte är helt fel.
    Härligt när de beslutas så där bara, det gillar jag :-)
    Åker du imorrn?
    Kram

    SvaraRadera